OGER leverde gisteren de maatpakken voor seizoen 2018/2019 aan Feyenoord

juli 25, 2018 0 Door Jason Halliwell
Beauty & parfum

OGER heeft gisteren de zogenaamde Easy Suits officieel uitgeleverd aan spelers, staf en directie van Feyenoord. Het is inmiddels de elfde keer dat OGER Feyenoord kleedt. Tien kinderen mochten aanwezig zijn omdat zij zich het afgelopen half jaar vanuit de Feyenoord Street League van de Feyenoord Foundation hebben ingezet voor Rotterdammers. Ook werd bekendgemaakt dat hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst ambassadeur wordt van de nieuwe maatwerkafdeling in Rotterdam: Atelier Munro by OGER.

Op dinsdagmiddag 25 juli om 14:00 uur werden de spiksplinternieuwe maatpakken door de voetballers gepresenteerd in het trainingscomplex 1908 in Rotterdam. Dit is een unicum: het complex is nieuw en besloten; het is heel speciaal om het als niet-speler te mogen betreden. De tien kinderen van de Feyenoord Street League waren door OGER uitgenodigd, omdat het bedrijf mensen die zich inzetten voor de samenleving in het zonnetje wil zetten. De Feyenoord Foundation en Street League bereiken jaarlijks duizenden jongeren en supporters via hun sociaal-maatschappelijke activiteiten, die mede door de samenwerking met maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven tot stand komen. Brand director Sander Lusink: “Als bedrijf willen wij graag iets teruggeven aan de maatschappij. Dus in plaats van zakelijke gasten uit te nodigen, hebben we deze keer besloten om kinderen aanwezig te laten zijn die iets goeds hebben gedaan voor hun Rotterdamse medemens.”

Rotterdamse kinderen hadden de dag van hun leven
De tien jonge gasten hadden de meeste punten verzameld met allerlei karweitjes voor buurtgenoten: boodschappen doen, tuinen aanvegen, uitjes maken met ouderen en dergelijke. De Feyenoordspelers signeerden voetballen en de kinderen hadden de dag van hun leven. Shayel (12 jaar): “Ik vond het een superleuke ervaring! Ik had de spelers eerder gezien op de open dag van Feyenoord, maar nu heb ik een voetbal met alle handtekeningen erop. Natuurlijk ga ik daar niet mee voetballen, ik zet hem straks op een speciale plek. Kenneth Vermeer is mijn grote idool!” De Feyenoord Foundation juicht het initiatief van OGER van harte toe. Zij willen de inwoners van Rotterdam in beweging brengen en doen er alles aan om de kwaliteit van de leefomgeving te verbeteren. Ook op het gebied van de kledingproductie wil OGER aan zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid voldoen. De spelers, staf en directie zijn opgemeten en afgepast door het team van OGER Corporate Fashion Statements, de meest duurzame bedrijfskledingspecialist in de markt.

Ambassadeurschap Giovanni van Bronckhorst
Daarna werd bekendgemaakt dat hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst ambassadeur wordt van de nieuwe maatwerkafdeling van OGER in Rotterdam: Atelier Munro by OGER. CEO Martijn Lusink: “Het mooie van dit concept is het toonaangevende maatwerk door middel van de nieuwste en snelste technieken. Binnen drie weken is hier een pak in huis voor een prijs vanaf €448.” Gedurende het seizoen zal Van Bronckhorst als een waar stijlicoon gekleed worden in diverse sets die hij tijdens de wedstrijden zal dragen. Van Bronckhorst: “Ik ben al met veel plezier ‘icon’ van OGER geweest. Ik hou van mode en kleding en dit jaar krijg ik meerdere sets om tijdens de wedstrijden te dragen. Heel fijn, want zo kan ik wekelijks variëren.”

Easy Suit voor de spelers: trendy en comfortabel
De afgelopen jaren is er een internationale trend te zien op het gebied van maatpakken; jonge klanten willen nog wel een pak dragen, maar op een trendy en comfortabele manier. Dat geldt ook voor de Feyenoordspelers. CEO Martijn Lusink: “OGER ontwikkelde de Easy Suit; een maatpak van fijnwol met veel stretch waardoor het heerlijk comfortabel zit. De spelers dragen in de warme maanden een lichtblauwe longsleeve polo van katoen, in de koudere maanden hebben ze beschikking tot een prachtige donkerblauwe longsleeve polo van Tasmania wol. Beide komen uiteraard uit Italië en worden exact op maat gemaakt. Onder het pak worden mooie donkerblauwe suède sneakers met witte zolen gedragen.” Hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst heeft de Easy Suit zelf uitgekozen: “OGER laat ons altijd zien wat trendy is op het moment en daar mogen we een keuze uit maken. Ik houd van klassiek en deze tint blauw was mijn favoriet. Het is de tweede keer dat we voor de spelers een wat jongere ‘look’ hebben uitgekozen, met polo’s en sneakers. Je ziet dat ze dat liever dragen dan dat formele. Terwijl de staf en directie zich juist wel prettig voelen in een wat meer traditionele outfit.” Daarom dragen zij bij de Easy Suit een ijsblauw, slank gesneden overhemd van katoen met stropdas. Lusink: “Op de donkerblauwe zijden dassen uit het Italiaanse Como is de F van Feyenoord subtiel ton sur ton geweven. Onder het pak dragen zij een donkerblauwe, dubbele gespschoen van suède .”

Samenwerking OGER en Feyenoord
Brand director Sander Lusink en CEO Martijn Lusink kijken terug op weer een bijzonder jaar wat betreft de samenwerking tussen Feyenoord en OGER: “Deze gaat verder dan een puur zakelijke. Zo is Van Bronckhorst al jaren een graag geziene ambassadeur en OGER-icon van ons bedrijf. Spelers en staf van Feyenoord zijn in onze winkel in Rotterdam kind aan huis. OGER is er trots op dat Feyenoord het afgelopen seizoen de Johan Cruijff-schaal en de KNVB-beker heeft gewonnen en ziet de samenwerking dan ook met veel plezier tegemoet!”

Over Oger

OGER is een luxe herenmodemerk met vier stores in Nederland en één filiaal in België. Het bedrijf is opgericht in 1989 door de broers Rob, Martin en Oger Lusink en is te vinden in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Haarlem en Antwerpen. De nieuwe generatie (Sander en Martijn Lusink) werkt met een frisse wind: OGER is flink in ontwikkeling. De komst van twee damescorners in de OGER stores in Amsterdam en Rotterdam zijn hier voorbeelden van, evenals het succes van Atelier Munro by OGER in Amsterdam die medio september 2018 zal worden uitgerold naar Rotterdam en Antwerpen. OGER is een zogenaamde honorary member van het Fondazione Altagamma, het Italiaanse comité van luxe merken dat bestaat uit high-end bedrijven op het gebied van design, mode, eten, sieraden, auto’s en gastvrijheid, die ambassadeur zijn voor het culturele Italiaanse erfgoed. Samen met Harrods in Londen is OGER geïnaugereerd tot het Fondazione Altagamma waarbij de nadruk ligt op het uitdragen van het Italiaanse vakmanschap.

Over de Feyenoord Foundation
Via de Feyenoord Foundation verbinden maatschappelijke organisaties én het bedrijfsleven zich aan de sociaal-maatschappelijke activiteiten van de voetbalclub Feyenoord. Feyenoord bereikt op die manier structureel jaarlijks duizenden kinderen, jongeren en supporters. De Feyenoord Foundation is een stichting met ANBI-status, opgericht in 2011, die fondsen en middelen werft en beheert exclusief voor Feyenoords sociaal-maatschappelijke projecten. Zo dragen commerciële organisaties via de impact van Feyenoord gericht bij aan de ontwikkeling van vaak jonge mensen, en daarmee aan het sterker maken van de samenleving.